فــــطرس

مکتوبٌ عَنْ یَمین الْعَرْشِ : إِنَّ الحُسین مِصْبَاحُ الهُدی وَ سفینةُ النَّجَاةِ

فــــطرس

مکتوبٌ عَنْ یَمین الْعَرْشِ : إِنَّ الحُسین مِصْبَاحُ الهُدی وَ سفینةُ النَّجَاةِ

بایگانی


بسم الرب الحسین


 « قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»

«بگو: آیا آنهایی که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابرند ؟ تنها خردمندان پند می پذیرند»


رهبر انقلاب:

"میگویند چرا با  #مذاکره با #آمریکا مخالفت میکنید در حالیکه امیرالمومنین با زبیر و امام حسین با عمرسعد #مذاکره کرد/ امیرالمومنین و امام حسین در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند؛ بحث #مذاکره به معنای امروزی نبود/ #مذاکره به معنای امروزی یعنی #معامله و یک چیزی بگیر و یک چیزی بده/ آیا امیرالمومنین با زبیر و امام حسین با ابن‌سعد #معامله کرد؟ آیا تاریخ را اینگونه میفهمید و زندگی ائمه را اینگونه تحلیل میکنید؟"

۱۳۹۴/۷/۱۵

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

سلام 

  • با توجه به اتفاقات اخیر و داستان #مذاکره و رسیدن به توسعه اقتصادی و دست پیدا کردن به جایگاه بین المللی از باب #مذاکره با #شیطان و تذکراتی که بزرگان نظام و خصوصا رهبری در باره نتایح این #مذاکره و بدهکار نبودن گوش جماعت تدبیر و امیدی به این هشدارها ...


  • و با توجه به این مطلب که جماعت تدبیر و امید بسته به #شیطان بزرگ، برای توجیه اعمال خودشون به آب و آتش می زنند و حتی به تحریف تاریخ می پردازند تا جایی که به از #کربلا درس #مذاکره می گیرند و از علی ابن ابی طالب علیه السلام درس #سازش می آموزند ...


  • و با توجه به اشاره صریح رهبری به این موضوع 


  • و با توجه به اینکه نزدیک ماه #محرم هستیم


  • و با توجه به اهمیت بالای این موضوع ؛ تصمیم گرفتم که ان شاءالله از امروز به سخنانی که امام حسین علیه السلام از #مدینه تا #کربلا در منازل مختلف و موقعیت های متعدد فرمودند بپردازیم ...


  • هر چه بیشتر در این سخنان ارزشمند سیر می کنم بیشتر به جاری بودن  " #هیهات_من_الذله"  در بند بند این کلمات پی می برم . حالا جماعت، از کجای این بیانات درس #مذاکره و #مصالحه با #ظلم رو درک کردند من موندم!!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

#بخش_اول_از_مدینه_تا_مکه :


#خطاب_به_امیر_مدینه: 


متن سخن :


«اَیُّهَا اْلاَ میرُ اِنّا اَهْلُبَیْتِ النُّبُوَّةِ 

وَمَعْدِنُ الرِّسالَةِ وَمُخْتَلَفُ الْمَلائکَةِ 

وَمَهْبَطُ الرَّحْمَةِ بِنافَتَحَاللّه وبِنا یَخْتِمُ.

وَیَزیدُ رَجُلٌ شارِِبُ الْخَمْرِ وَقاتِلُ النَّفْسِ الْمُحْتَرَمَةِ مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ وَمِثْلی لایُبایِعُ مِثْلَهُ وَلکِنْ نُصْبِحُ وَتُصْبِحُونَ 

وَنَنْظُرُ وَتَنْظُرُونَ اَیُّنا اَحَقُّ بِالْخِلافَةِ وَالْبَیْعَةِ»


ترجمه و توضیح :


با مرگ #معاویه در نیمه ماه رجب سال 60 هجری یزید پسر وی به خلافت رسید و بلافاصله طی نامه هایی که به استانداران و فرمانداران در نقاط مختلف نوشت مرگ معاویه و جانشینی خویش را که از دوران پدرش پیش بینی و از مردم برای او بیعت گرفته شده بود(2)، به اطلاع آنان رسانید و در ضمن ابقای هریک از آنان در پست خویش ، دستور گرفتن #بیعت مجدد از مردم را به آنها صادر نمود و نامه ای نیز به #ولید_بن_عتبه که از طرف معاویه مقام #استانداری #مدینه رادر اختیار داشت به همان مضمون نوشت ، ولی درنامه کوچک دیگری نیز که به همراه همان نامه به وی ارسال داشت در #بیعت گرفتن از سه شخصیت معروف که در دوران معاویه حاضر به بیعت با یزید نشده بودند،تاکید نمود که «خُذِالْحُسَیْنَ وَعَبْدَاللّهِ بْنَ عُمَر وَعَبْدَاللّه بْنَ زُبَیْر اَخْذاً شَدِیداً لَیْسَتْ فیهِ رُخْصَةٌ حَتّی یُبایِعُوا وَالسَّلامُ»

«در بیعت گرفتن از #حسین و عبداللّه بن عمر و عبداللّه بن زبیر شدت عمل به خرج بده و در این رابطه هیچ رخصت و فرصتی به آنان مده »


ولید بن عتبه با رسیدن نامه در اول شب ، #مروان_بن_حکم استاندار سابق #معاویه را خواست و با وی درباره نامه و فرمان #یزید مشاوره نمود و او پیشنهاد کرد که هرچه زودتر این چند نفر را به مجلس خود دعوت کن و تا خبر مرگ معاویه در شهر منتشر نشده است از آنان برای #یزید بیعت بگیر.


#ولید در همین ساعت ماءمور فرستاد تا این عده را برای طرح یک موضوع مهم و حساس به پیش خود دعوت نماید.

هنگامی که پیک ولید، پیغام او را به #امام علیه السلام و #ابن_زبیر ابلاغ نمود آن دو با هم در مسجد پیامبر نشسته و به گفتگو مشغول بودند  ابن زبیر از این دعوت بی موقع و شبانه به هراس افتاد ولی امام قبل از ملاقات با ولید، موضوع را به ابن زبیر توضیح داد و چنین فرمود:


«اَری اَنَّ طاغِیَتَهُمْ قَدْ هَلَکَ؛»

«من فکر می کنم ، طاغوت بنی امیّه (معاویة بن ابی سفیان ) به هلاکت رسیده و منظور از این دعوت ، بیعت گرفتن برای پسر اوست.» 


و بنابر نقل کتاب  #مثیرالاحزان ، امام علیه السلام در تاءیید نظریه خویش اضافه نمود: زیرا من در خواب دیدم که شعله های آتش از خانه معاویه بلند است و منبرش سرنگون گردیده است .


آنگاه امام علیه السلام به سی تن ازیاران و نزدیکترین افراد خاندانش دستور داد که خود را #مسلح کرده و به همراه آن حضرت حرکت نمایند و در بیرون مجلس آماده باشند که در صورت لزوم از آن حضرت دفاع کنند.


و همان طور که امام علیه السلام پیش بینی می فرمود، ولید در ضمن این که مرگ معاویه را به اطلاع آن حضرت رسانید، موضوع #بیعت  #یزید را مطرح نمود.


امام در پاسخ وی فرمود: شخصیتی مانند من نباید مخفیانه بیعت کند و تو نیز نباید به چنین بیعتی راضی باشی و چون همه مردم مدینه را برای تجدید بیعت دعوت می کنی ما نیز در صورت تصمیم در آن مجلس و به همراه و هماهنگ با سایر مسلمانان بیعت می کنیم ؛ یعنی این بیعت نه برای رضای خدا بلکه برای جلب توجه مردم است که در صورت وقوع باید علنی باشد نه مخفیانه .


ولید گفتار امام را پذیرفت و در بیعت گرفتن در آن موقع شب اصراری از خود نشان نداد.


امام علیه السلام چون خواست از مجلس خارج گردد، #مروان_بن_حکم نیز که در آن مجلس حضور داشت ، با ایماء و اشاره این نکته را به ولید تفهیم نمود که اگر نتوانی در این موقع شب و مجلس خلوت از #حسین بیعت بگیری دیگر نخواهی توانست او را وادار به بیعت کنی مگر خونهای زیادی بر زمین بریزد، پس چه بهتر که او را در این مجلس نگهداری تا بیعت کند و یا طبق دستور یزید گردنش را بزنی .


امام علیه السلام با مشاهده این عکس العمل از مروان ، او را مورد خطاب قرار داد و چنین فرمود:

«یَابْنَ الزَّرْقاءِ اَنْتَ تَقْتُلُنی اَمْ هُوَ کَذِبْتَ وَاَثِمْتَ؟؛

پسر زرقا(3)! تو مرا می کشی یا ولید، دروغ می گویی و گناه می کنی ؟»


آنگاه خود ولید را مورد خطاب قرار داد و چنین فرمود:

«اَیُّهَاالا مِیرُ اِنّا اَهْلُبَیْتِ النُبُوَّةِ ...؛ 

ای امیر! ماییم  #خاندان_نبوت و  #معدن_رسالت ، خاندان ما است که محل آمد و رفت #فرشتگان و محل نزول رحمت خداست ، خداوند #اسلام را از خاندان ما شروع و افتتاح نموده و تا آخر نیز همگام با ما خاندان به پیش خواهد برد. اما #یزید، این مردی که تو از من توقع #بیعت با او را داری مردی است #شرابخوار که دستش به خون افراد بی گناه آلوده گردیده ، اوشخصی است که حریم دستورات الهی را درهم شکسته و علنا و در مقابل چشم مردم مرتکب فسق و فجور می گردد. آیا رواست شخصیتی همچون من باآن سوابق درخشان و اصالت خانوادگی ، با چنین #مرد_فاسد #بیعت کند و باید در این زمینه شما و ما آینده را در نظر بگیریم و خواهید دید که کدامیک از ما سزاوار و لایق خلافت و رهبری امت اسلامی و شایسته #بیعت مردم است .


با سروصدایی که در مجلس ولید پدید آمد و با #سخن_درشتی که امام علیه السلام مروان را مورد خطاب قرار داد، همراهان امام احساس خطر نموده و گروهی از آنان وارد مجلس گردیدند و پس ازاین گفتگو که امید ولید را نسبت به بیعت کردن امام و هرگونه سازش در مورد پیشنهاد وی به یاءس و ناامیدی مبدل می کرد، امام علیه السلام مجلس را ترک نمود.

ــــــــــــ

1- طبری ، ج 7، ص 216 - 218. ابن اثیر، ج 3، ص 263 و 264. ارشاد مفید، ص 200. مثیرالا حزان ، ص 10. مقتل خوارزمی ، ص 182. لهوف ، ص 19.

2- جریان بیعت گرفتن برای یزید که به وسیله معاویه انجام گرفت و از بزرگترین جنایات تاریخ اسلام است ، در جلد 10 کتاب پرارج ((الغدیر)) مشروحا آمده است .

3- ((زرقا)) مادر بزرگ مروان است که از زنان بدنام دوران خویش بود.


با استفاده از کتاب سخنان حسین بن علی (ع ) از مدینه تا کربلا_محمّد صادق نجمی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ادامه دارد... اگر خدا بخواهد...

۹۴/۰۷/۱۹
فطرس ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی